måndag 20 april 2020

Ett nytt terapiarbete mm

NU har ett nytt terapiarbete blivit klart.
Denna gången så virkade jag.
Det var inte lika jobbigt som att sticka så det får nog bli
virkning ett tag tror jag.
Huvudvärken kom tillbaka lite när jag stickade så 
det har jag lagt ner just nu.

Jag är ingen virk människa heller, min erfarenhet av det 
slutade med att jag körde virknålen rätt i benet 
när jag var kanske ca 4-5 år och
fick uppsöka sjukhuset i Strömstad och fick tejpa 
ihop mitt ben och jag har än i dag en vit fläck på benet. 

 Vet bara att det jag har virkat efter det
har varit på slöjden i skolan.
Jag är lika dålig på att läsa mönster och förstå 
alla förkortningar på allt och hur man gör som 
på stickning men tack vara att man kan söka på 
Youtube så har jag lyckats att göra min 
Första Väska 😀


Den som kan virka kan säkert se både 1,2 och 3 fel 
men det gör inget. Jag är nybörjare så det är 
helt ok för mig.
Jag fick repa upp 2 ggr för att jag såg själv att det 
blev fel men men bara att göra om och göra rätt.
Skam den som ger sig..
Det blev en väska tillslut.


Sofie tycker att det är kul att leka med Rufus tror jag.


Hon brukar hoppa in i buren till han ganska ofta 😀


I Lördags så kom ju vagnen hem och nu har vi städat
ut all Vinter och in med sommaren.



Nu bara väntar vi på att det skall bli lite varmare ute så 
vi kan börja Fri campa.
Det skall bli så kul, jag gillar det verkligen..
Bara åka dit näsan pekar o stanna på en lugn o fin plats
kanske vid en sjö eller en skog och 
bara vara. 
Det är så underbart!
Prova om ni inte har gjort det...


Visst är det härligt ute nu när solen skiner och det faktiskt 
börjar bli varmt även i vinden.
Frågan är bara hur det kommer att bli nu?
Våren tänker jag på, kommer det bli tok varmt
direkt eller kommer det bli en fin vår först och sedan 
sommar varmt ??
Det återstår att se.

Hoppas på mera fint väder i några dagar till iaf.

/ P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...