onsdag 9 september 2020

En regnig dag..

Hösten kom fort i år tycker jag.
Det kändes som att samma dag som skolan började så kom första ”höst blåsten” , det blåste 
småspik den dagen.
Hösten är fin tycker jag men hade gärna viljat ha 
en varm o fin September oxå.
Man kan inte rå på vädret, bara gilla 
läget.
Dagarna är varma när solen skiner men
inte sommar varmt.

Nu är iaf fasadbyte klart.
Visst gaveln o övervåningen på
baksidan är kvar att måla men 
allt annat är klart.
Det är så skönt att det är klart nu.
Det blev bra oxå så vi är nöjda!
Tack alla inblandade för all hjälp!
Skulle ha tagit en bild tänkte jag men just nu så
ösregnar det ute så den bilden kommer en annan gång.

Dessa dagar med regn är så härliga på sitt sätt,
då är det tillåtet att ligga o mysa under filten.



Sådant gillar vi!



Det är även tillåtet att kryp ner i ett varmt bad 
med både skum och olja.
Det är hösten på sin bästa sida.
Gillar även alla färger som visar sig på denna
årstid.

Mina nya blommor kämpar på.
Dom hade nog velat ha lite mera ljus men det går nog bra ändå hoppas jag.

Olika Palettblad.


Jag sådde 5 frön o nu har 3 av dom kommit upp
så jag hoppas att dom överlever.
Den varianten heter 
Black Dragon.
Den har nästan blå/svarta blad 
Så jag hoppas dom klart sig.








En del växer bra på höjden och vissa växer på bredden.
Jag vet inte vad som är bra eller dåligt men dom växer iaf och det är bra.

Jag har gjort en liten kanin.



Min första kanin. 
Jag är nöjd.
Det är roligt när man gör något o ser att det börjar forma sig till något som man kan se vad det är.
:-)
Att virka är svårt men kul.

Nu ska jag krypa ner under filten jag oxå.
Det är varmt o skönt :-)

Ha en fin dag
/P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...