torsdag 30 juli 2020

Palettblad :)


Idag fick jag hem två nya kompisar att prata med på dagarna. 
Jag hoppas iaf att det hjälper mig att få dom att leva.
Jag har absolut inga gröna fingrar alls, nästan alla
blommor som flyttar in här är döda inom en vecka.
Jag är ur usel på blommor med andra ord.
Har aldrig haft något intresse för det. 
Blommor med ”blommor” på dom står inte pall ens en vecka :) 
Nä det är inte min grej helt enkelt.

Idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök,
så jag fick hem två små jätte fina Palettblad.


Jag har alltid tyckt att dom är så fina i sina olika färger.


Så nu bor dom här hos mig/oss, jag hoppas på länge.
Fick info om hur dom skall skötas,
så jag ställde dom i köksfönstret som jag trodde var rätt. 


Hahahahaha så bra det gick !!!

5 timmar tog det så slokade den ena.
Jag är värdelös på blommor så är det bara.
Skickade ett paniksms till säljaren och fick mera råd, så nu står dom i vardagsrummet i stället. Jag håller tummarna för att detta ska bli bättre.
Tyckte att den såg lite piggare ut nu när jag gick och la mig, men jag vet inte. 
Vi får se i morgon hur den mår.
Överlever den helgen blir jag glad.

Jag ska Campa i helgen, så jag hoppas att dom som är kvar hemma, kan titta till dom men
dom är lika dåliga på blommor som jag :) 

Ja ja det blir nog bra hoppas jag.
Ha en fin Torsdag kväll

/ P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...