söndag 4 oktober 2020

En jobbig vecka är äntligen slut!

Denna vecka som gått har inte varit rolig.
Rufus har åk in o ut från Veterinären.
Vi var in på måndag och fick hämta han på tisdag sedan in igen på onsdag o fick hämta hem han på fredag.
Han har fått i sig något som han inte ska äta!
Han är ju så snabb så jag hinner inte få ur det ur han mun innan han har svalt. 
Det resulterar i som denna gång kraftig ”magsjuka”
Han fick inte behålla något o han är så liten så han blev ju uttorkad fort.
Men på fredag så fick vi hem honom med medicin och flytande mat om han skulle vägra äta igen. 
När han försökte äta under veckan så blev han bara illamående så då slutade han o äta och dricka.


Han hade fått inflammation på alla körtlar i magen och tarmarna men Veteinärerna vet inte vad det beror på annat än att han har ätit något riktigt dumt.
Natt till fredag så började han må bättre för då hade han härjat runt ordentligt i sin bur där inne.
Han hade bitit av slangen till droppet fast han hade krage på sig.
Han hade lyckats att slita ur kanylen ur frambenet och efter det hade han sett så nöjd ut  😊
Typiskt ett busfrö som han.
Nu håller vi tummarna på att han håller sig frisk!
Det funkar än så länge. 

Nu har jag virkar klart alla påsar till Padsen jag har gjort.





Så nu är det klart men vad ska jag göra nu då???

Jag blev så glad när jag var till affären i fredags och såg dessa..


Jag bara älskar Sataumas så nu är hösten räddad!

Dessa Palettblad som växer hur dom vill.
Denna tycker jag är så vacker.


Den har så otroligt fina färger. 
Några nya skott/sticklingar har jag fått klippt av 
så nu får vi se om dom tar sig o blir lika fina 
som dom plantorna dom kom ifrån.



Dom små taniga till höger i bild är jag lite orolig för men jag hoppas att dom klara sig.
Var tvungen och frisera stora plantan så då fick dom bli sticklingar istället. 

Hoppas nu att kommande veckan blir lugn och bättre!

Sofie hade sin första match hemma igår o den vann dom med 5-2 !
Det är lite tråkigt för det är bara 1 anhörig som får titta på matcherna, men men det får gå.

Ha en fin vecka
/ P m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...