onsdag 15 juli 2020

Fri Camp đŸ‘đŸ»

I helgen sÄ var vi ute och Campade.
Det var mycket regn och Ă„ska men det stoppar inte oss,
vi kör pÄ ÀndÄ.

Pappa och Kitt var oxÄ med men vi höll avstÄnd sÄ det var ingen fara.
Nova var oxÄ med.

Vi Ă„kte till Mosaren i VĂ€se. 
Det Ă€r sĂ„ fint och lugnt dĂ€r, 
inte mycket folk denna helgen.
Det kan var ganska mycket folk nÀr det Àr fint vÀder.
Det Àr ju en fin badplats mitt ute i skogen.



Fredag regnade lite frÄn och till men det var ingen fara.
Tjejerna bada och det var skönt i vattnet sa dom :-)

Maten Ät vi sÄ klart ute det Àr sÄ hÀrligt att sitta ute,
jag vet inte men jag tycker maten fÄr en bÀttre smak.
Jag vet jag Àr lite konstig, haha.

Bakom husvagnen sÄ var det ett hav av BlÄbÀrsris :)
Det var sĂ„ mycket sĂ„ det var bara att plocka sĂ„ 
mycket man bara orkade.




Lördagen regnade det mycket och det kom ett hemskt Ă„skvĂ€der 
förbi men det gick bra, men lite otrevligt va det .



Lill killen hade full koll pÄ regnet och Äskan,
varje gÄng det small sÄ muttrade han till.
Inte sÄ att han var rÀdd och skÀllde utan mer som att jag Àr
oxÄ hÀr oxÄ och kan lÄta sÄ jag med...
( Han Àr rolig)


Sanden var grym att grÀva i tyckte han. MÄnga stora hÄl
grĂ€vde han. Han fick springa lite lös pĂ„ stranden o han badade 
faktiskt. 
Han har svĂ„rt med inkallningen, han kommer inte nĂ€r vi ropar 
sĂ„ han fĂ„r inte gĂ„ lös sĂ„ ofta sĂ„ han springer 
som en galning nÀr han vÀl fÄ det.


En skön lunchsömn fick det bli efter nÄgra timmars springande pÄ
stranden. Han var helt slut.
Han gillar att ligga i buren och den Àr sÄ klart öppen sÄ han
kan gÄ ut och in som han vill.

PÄ söndagen blev Nova hÀmtad pÄ fm sedan började
vi packa ihop och rulla hemÄt.

Det blev en hĂ€rlig helg trots vĂ€dret men det Ă€r hĂ€rligt nĂ€r 
det smattrar pÄ taket..

Det var den helgen...
Ny vecka, nya tag....

/ P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu pĂ„ kvĂ€llarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det Ă€r verkligen b...