söndag 30 augusti 2020

Hittade lite pyssel idag

Hej på er i regnet.
Idag är en sådan där dag som jag ligger i soffan o myser under filten.
Skulle ha bytt ut sommar mot vinter i vagnen men det hinns en annan dag.

Rotade lite i garderoben istället
och vad hittade jag där?
Jo min Broderilåda som jag inte sett på många år, inte häller haft en tanke på.
Vet inte om jag fixar ens att brodera nu men titta vad som finns kan man alltid göra.



En oöppnad påse med 5 små korsstygns tavlor fann jag.
Det kanske blir ett kommande projekt.



Dessa 2 gjorde jag för många många år sedan så nu kan jag ju sätta upp dom.


Tycker dom svart/vita är riktigt fina faktiskt.

Sedan hittade jag massa virkprojekt som
jag tydligen inte har gjort klart. 


3 olika chokladbollar skall virkas.


En glasspinne.


En mössa.
Nu har jag lite och pyssla med i höstmörkret.
Vedplockerskan”

Denna tavla blir fin när jag väl har broderat den.

Målad stramalj.

Det var inte min grej att brodera, broderar
mycket hälre räknade korsstygn.
Det är mycket lättare.
Färgerna på duken stämmer inte med hålen 
man ska sy halva korsstygn i så därför
gillade jag det inte.
Den är nästan klar bara himmelen kvar, 
jag började med den när mina killar var små så vi får se när den blir klar.
Den är fin så jag vill ha den klar, 
för då ska den upp på väggen.

Nä nu vill Ruffe att vi myser under 
filten så det är bara att passa på.

Just det har fixat ett öppet intstakonto och en blogg för mina handarbeten dom heter:
Instagram = mina.handarbeten
Blogg = pgahandarbeten.blogspot.com
Direkt länk

Ha en fin em.
/P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...