torsdag 27 augusti 2020

Fasad bytet fortsätter....

Japp i helgen som var så blev det fasadbyte på förrådet.
Robin, Marcus och Anders körde på för fullt.
Johan kom o fick greja lite han med och sedan kom Erik
och gav lite tips och råd.





Elskåpet och soptunnans hål försvann helt.
Soptunnan visste jag sedan innan men elskåpet
trodde jag skulle bli kvar men så blev det inte,
Nu sitter elskåpet inne i förrådet istället.
Det går ju lika bra det.



Grått blir det med nya plankor.





Sedan kom Mamma och Pappa Fransson med
god fika.
Rabarberpaj o glass
mumma vad gott det var.
Det blev en välförtjänt paus för 
våra arbetare,



tyvärr kom det en regnskur mitt i allt så vi fick flytta in
på altanen, men det gick lika bra det.



Så blev förrådet !!



Nu är även "vedboden" målad.
Det kommer att målas flera ggr så det kommer att se ut som
huset när det väl blir klart.
En grind skall det oxå bli på framsidan så våran lille kille
inte smiter när vi öppnar ytterdörren.

Har även börjat måla på baksidan nu så det oxå blir grått.

Det är väldigt ovant kan jag säga, jag hajar till varje gång jag ser det
men jag tycker det är väldigt fint.
Vi är nöjda. 
Nu är det lite små plock kvar som vindskivor och lite så
men det är snart gjort.

Hösten kom fort tycker jag, ingen värme kvar
utan det biter lite i kinderna på kvällen när jag går med Rufus.
Jag tycker det är skönt.

Ha en fin dag
/ P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...