tisdag 11 augusti 2020

Lite helg bilder.

Efter veckans läkar besök så kände jag att jag oxå ville ha lite semester. 

I Lördags så åkte vi en tur
Petra Jan
Bert
Anders Sofie och jag.
Kommer inte ihåg vad det heter dit vi åkte först men det är på väg till
Årjäng.
Mitt i ingenstans så fanns det några lador som har öppnat
upp sina gamla dörrar och det var affärer och en lada
hade Pizza.
Dom gör endast 150 st / Dag.

Petra och Jan tog Mc dit.



Det fanns några konstiga statyer.





Nån har gått lös med motorsågen men fint och udda
var det iaf.

Hittade ett fall bakom några lador när jag gick runt med Ruffe.



Sen blev det lååååååång kö till maten.



Självklart satt vi ute och höll avstånd i dessa tider.
Det fanns bara 3 olika pizzor men den jag fick var super god,
men dom andra sa att deras oxå var goda.
Dom som fick skinka på sina sa att den var väldigt salt, men
annars god.




Efter maten bar det av till
Esters Cafe
och Glass till efterrätt.
Där satt man i en trädgård både bredvid och under stora äppelträd.




Det fanns bara mjukglass i alla dess former och smaker.

Som vanligt så hände det ju så klart något som det alltid gör.
Denna gång var det Jan som stod för det, han gjorde bort sig totalt när han skull
hämta glassen så vi skrattade gott åt han länge efter.

På hemvägen var vi förbi Sävsjön och spanade in Campingen där
den var sliten men helt ok.
Vi åkte även runt och kollade monument efter 
Sven -Erik Magnusson




Det var en härlig dag men jobbig för mig så jag blev trött i
flera dagar efter med huvudvärk.
Det var väntat men så mycket som
jag skrattade och hörde skratt runt mig
har jag inte gjort på länge.

Tack alla för en mycket trevlig dag!


Kram P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...