onsdag 19 augusti 2020

Några av mina Blommor

Hej på er!

Nu har jag gjort något som jag skulle ha gjort för flera år sedan.
Jag har planterat om våra blommor.
Jag har inga gröna fingrar och vattnar dom var 14:e dag,
så det är ett under att dom överlever egentligen.



Nu har dom fått ny gjord så jag hoppas
att dom står några år till.

Denna fina Rosenkalla



fick jag av min syster när jag blev sjuk för 1år och 8 månader
sedan. Den har blivit så stor o fin och att 
den har börjat blomma är ju ett bra tecken på att 
den trivs.

 Sedan dess fina nya Palettblad.



Hoppas nu att dom oxå överlever här hos oss
nu när dom fått ny jord.
En av dom har blivit stor så jag hoppas
på att dom andra oxå växer på sig.

Jag råkade bryta av Rosenkallan
när jag tog ur den ur krukan.



Hoppas att den klara detta o att den får nya rötter 
och kan ge en lika fin planta som den andra.



Här är något misslyckat som jag försöker
för brilt att hålla liv i.
Det är oxå en Palettblads blomma.
Jag håller tummarna för att den ska överleva.



Dessa blommor kom Robin med för några år sedan
och dom har oxå växt sig stora så där fick det bli 
några större krukor.



Tog även lite skott av dom så vi får se om jag kan få lite rötter 
på dom oxå.
Läste mig till efteråt att man ska tydligen inte plantera om
eller ta sticklingar av den blomman mer än på
 våren.
Ja ja vi får se hur det går....

Överlever dom blir jag glad.

Trevlig kväll 
/ P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...