måndag 17 augusti 2020

Lite pyssel❣️

God em på er❣️

Idag har det blivit mycket vila men jag har även grejat lite försiktigt.
Våran lille kille växer så det knakar så
han har växt ur sina ”sovhus”

När han var liten så ”bodde”han i detta hus.
Jaja det är ett katt hus men 
han älskade det.
Vi köpte 2 st när husen var så poppis av honom,
om vi ev skulle glömma den ena i vagnen.
Nu har han vuxit och blivit stora killen så han har inte använt dom på länge.
Han har varit in o vänt men inget som 
han velat ligga.
Han får inte plats helt enkelt.
I morse fick jag en idé !
Jag måste försöka göra något så han kan 
använda dom igen

Sagt och gjort.
Efter lite klipp här och där och 
nål och tråd så tror jag att jag lyckades 
få till det iaf.


Jag öppnad dom i ryggen så att
två blev en, 
så lång så att han får plats.
Han gick och la sig där när jag grejade med maten.
Han sov där i flera timmar,
det tar jag som ett gott tecken.


Nu har jag virkar färdigt mina Pads så 
nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Satte går kväll o bara gjorde något,
Vipps så blev det en liten


Inne Sko/ sandal/ toffel
 eller vad man nu vill kalla den.
Ganska söt tycker tag.

Detta gjorde jag när Ruffe 


Somnade i sitt hus i köket. 
Vad ska man ha till köttbullar då???
När jag trodde att jag hade potatis men den var tydligen slut.
Stuvade makaroner är gott men inte i matlåd.
Ja vi får se, några timmar kvar tills maten skall var färdig.

Tror jag ska göra en ”hemsida”/blogg  eller
liknande för mina handarbeten.

Ha en fin fortsatt dag 
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...