onsdag 21 oktober 2020

Nu har det gått en tid igen...

Nu har det gått en tid igen men det blir så bara....     

Ruffe var sjuk för några veckor sedan och ”bodde” hos veterinären näsan en hel vecka. Det var jobbigt. 


Sofie har nu börjat spela match igen i Innebandyn men det är bara 1 person som får följa med henne på matcherna pga av corona.
Jag kan ändå inte följa med än men det kan ju vara andra som vill följa med kanske.


Jag är nere i en svacka nu men den är inte så djup men det är jobbigt ändå. Det är ju tyvärr så här mitt liv är just nu, upp och ned hela tiden. Huvudvärken kommer och går mer nu men det brukar vara så under depp perioderna. 
Jag har kanske gjort lite mycket oxå men Anders behöver avlastning han med, det blir lite mycket även för han, när han måste rodda allt här hemma o sedan allt på jobbet och sedan hjälpa sin mamma, han kämpar på men det blir för mycket även för han. 
Det vänder väl snart hoppas vi.
Under dessa depp perioder så kommer allt upp till ytan igen med det som jag hade planerat för mitt liv, jag skulle ju skola om mig till Massör och gå massa kurser, tyvärr så kommer det nog aldrig att inträffa. Jag hann ju gå några kurser och det var ju bra.  
Just nu känns det som att det inte spelar någon roll efter som jag inte kommer tillbaka dit jag en gång var.
Nä nu är det slut gnällt!!


Jag har börjat titta lite i små mängder på Youtube, något som jag aldrig gjort förut.
Jag tittar på Laxton, spökjakt.
Jag vet vad jag tror på och jag vet vad jag har upplevt . 
Jag tycker det är väldigt intressant. Jag vet vad jag ska göra när jag blir bättre.
Jag ska besöka Borgvattnet Vandrarhem och Prästgård.
Det skulle vara sååååå kul att få komma dit.


I morgon ska jag njuta ordentligt, jag skall få Taktil massage. 
Yippi så skönt.. 
Jag skall in till Hagahusets Neurologi avdelningen,  det var där jag gick innan Coronan kom och stängde allt. Tur dom kan ge mig massage iallafall. Just nu går jag bara hos Kuratorn men det är på sjukhuset annars har dom avslutat allt på Dag rehab på Hagahuset för mig.
Jag har mina verktyg som jag har fått där inne så dom kan inte ge mig mera just nu. 
I framtiden får vi se om dom kan ge mig mera.

Nu är det kvälls tablett dax sedan är det ljudbok i sängen och sova. Har haft svårt att somna dom sista veckorna men det är tydligen normalt att det är så i mitt läge men jag har haft tur att sovit ordentligt ända från början. 
Får höra vad Läkaren säger om det när jag skall dit nästa gång. 
Blir säkert mera tabletter men men bara jag får sova ordentligt och att jag mår bra det är det viktigaste just nu, kan inte göra så mycket annat. 
Jag kommer ju inte bli helt bra igen men jag
 kommer förhoppningsvis att bli bättre än jag är nu. 
Det är det jag hopppas på iaf.

Trevlig kväll.
P    

   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...