tisdag 22 december 2020

Jag skulle vilja ...

Fördelen med ”höst väder” är att man får elda när man är ensam! 

Det gillar jag !

Bara lyssna o njut


(Här ska det vara en video på brasan som knastrar men tydligen kan jag inte lägga upp videos längre??? 
Konstigt)


Jag vill ha vinter!!
Ska det vara så svårt för dom där uppe att 
dela med sig av lite snö?? 
Vill ha vinter !!

Det finns så mycket jag vill men mest av allt så vill jag vara frisk o få köra bil så jag kan åka vart jag vill!
Jag känner mig så jädra instängd, det är inte kul men nu får det vara så. Ingen i dagens läge har det väl bra med tanke på Covid men alla har det på olika sätt. 

Var till en ny sjukgymnast idag som är spec på balansnerven. Gjorde massa tester igen :( men han va snäll för han skakade inte på mitt huvud. Jag fick prova att bla stå på ett ben, hm det vinglade bra  o när jag blundade så for jag iväg.  Så tråkigt men han sa att jag har nog många månader kvar till det blir ok. Jag ska göra mina övningar 2 ggr /dag och till jag nästan spyr för när man triggar nerven så läker den. Jag ska ju ta det i min takt med tanke på hjärntröttheten, ska gå ut 15 min om dagen och 2 ggr i veckan skall jag gå i skogen men då måste någon som följer med för där kan det snurra iväg med mig sa han och ramla får jag inte göra, för slår jag i huvudet en gång till så vet vi inte vad som händer. Balansnerven kan man inte vila frisk som jag ska göra med hjärntröttheten. Så det är lite moment 22 men jag måste hitta en balans som funkar för mig. Sen har jag rädslan att ta tag i oxå, jag är ju rädd att jag ska ramla så han sa att vi har ett par tre saker att jobba med samtidigt. Jag kämpar på, jag ger inte upp jag ska bli bättre!!


Nu var det mycket gnäll känner jag men detta är 
min ventil för att få ur mig det som är tungt o tråkigt, 
inte så kul att läsa kanske men nu är 
man väl lite nere pga av allt, men det vänder snart hoppas jag iaf.

Igår var det kallt fast det stod på termometern att det va 8 +, 
Konstigt väder vi har, idag ösregnar det
ute. OM det hade varit kallt så hade det iaf snöat. Jag väntar på det vita guldet någon gång måste det ju komma ned.
Annars får jag smyga iväg till Hovfjället o vara i vagnen några dagar där är det iaf snö. 

Snart börjar video mötet med kuratorn så nu får ni alla ha en fin dag!
/P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...