fredag 30 oktober 2020

Den där känslan.....

  1. När man inser att man glömt bort att ställa om kl. Hm brukar vakna 7.30 o gå upp ca 8.00 o gjorde så klart samma sak idag. :(   Kl var ju inte så mycket, men men bara att gilla läget.
  2. När man kommer ut o det blåser varmt! Det blåser ordentligt så det låter så härligt i löven som sitter kvar på träden. Tankarna kom tillbaka och känslan oxå tills då vi var i Thailand och satt på den lilla mysiga frukost serveringen och hade havet precis utanför och hörde vågornas brus som ljuvlig musik till frukosten. Det va semester det! 
  3. När man tror att det är höst 🍂 och kallt och kliver ut i en varm sensommar kväll i stället. Var ute och gick i går kväll som vanligt när Ruffe vill ut och kvällskissa. Det va en så härlig varm och skönt kväll så det blev en långpromenad istället för dom korta promenaderna som vi brukar göra. Blev förvånad när vi gick för vi mötte mycket folk som var ute och gick på kvällen och vi brukar inte möta någon. Som sagt det var en härlig varm ”sensommar” kväll :).


På hösten är det kallt inne!
Ja ni läste rätt, när Anders är hemma så får jag inte elda för ” det blir så varmt”.
Så när han inte är hemma så eldar jag haha.
Men det jag skulle komma till var att vi gosar oss gärna under filten när det är grått o kallt och regnigt ute
Det gillar vi ❣️




Nu har jag bestämt att försöka få färdigt min 
Målade stramalj tavla 
som jag började med när Robin var knappt ett år. 
Sedan kom livet emellan och ska sanningen fram så var det inte så kul att sy den sortens tavla.
Gillar bättre när det är räknade korsstygn 🧵 
Jag måste få tag på en golvlampa som jag kan ha vid fåtöljen så jag får rätt ljus när jag syr.
Insåg igår att helt plötsligt så har hålen i väven blivit väldigt små :) 
Rätt ljus och förstoringsglas 🔍 så funkar det nog. 
Det är inte mycket kvar men är det inte kul så kan det ta en väldigt lång tid tydligen.

Nä nu ska vi vila och hoppas på att kl ska bli morgon snart 😊

Ha en fin dag!
/P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...