måndag 7 december 2020

Det blir jul här oxå....

Hej .


För någon vecka sedan så kom det första vita guldet.
Det är så härligt!
Det blir ljusare ute och det gillar vi, mörkret är
inte så trevligt tycker jag. 


Ruffe gillar inte vintern, det är kallt tycker han.
Han har kläder på sig nu när vi går ut så det blir bra ändå för han.

Igår blev det Lussebulle bak!



Vi har ALDRIG bakat det förut så det var premiär.
Sofie hittade ett recept någonstans och sedan skickade hon Anders till affären.
Hon fick baka själv, hon ville det och sedan orkade jag inte. 



Hon körde på och det blev jätte bra!
Det blev olika former och storlekar men här gör inte det något, det är bra att hon har fantasi och kan vara kreativ❣️


En som va lite sur för han fick inte vara med och baka.   :) 



Titta så fina dom är :) 





Finns bara en sak till att säga om dom:
 SUPER GODA❣️
Bra bakat Sofie.
Receptet är nu sparat och det kommer vi att baka varje 2:a advent framöver.
Det blir en tradition!

Nu över till mig.
Jag mår lite bättre men 
Örat brusar så jag blir galen snart,
Synen är bättre( som den var innan)
Balansen vinglar med mig lite då och då 
men det känns som det går framåt. 
Kan inte gå rakt men det hoppas jag oxå blir bra snart.


Julen ja hur blir den iår???
Det har jag frågat mig många ggr men 
inget bra svar har jag på det.


Några stjärnor har vi iaf fått upp och
Julgardinerna i köket hänger där dom ska.
Sofies ljusstake som hon har gjort står fint på bordet.
Jo då det finns lite jul här med.



Men var F** har jag lagt v-rums julgardinerna ?????
Jag hittar dom inte! 
Det sägs att det var jag som la bort dom men 
det var ett dumt val för nu hittar jag dom inte.
Mitt minne är trasigt efter smällen så det var dumt  att ge mig det uppdraget :) 
Jag trodde att dom låg där dom ska ligga men 
Nej då 
där fanns det inga gardiner.
Det blir som det blir.
Jul blir det ändå!!



Tomtarna i trappan hittade vi iaf så dom står där dom ska.
Rufus var inte så glad åt dom först 
men nu går det bra.
Tomte nr 2 nerifrån fick han spader på,
den har vi fått hämta på olika
ställen i hela huset för den skulle inte 
vara där.
Han har försökt att käka upp den och 
slitit av den flätorna 
😁 han är tokig!!

Det blir jul här oxå oavsett 
om jag hittat gardinerna eller inte
fast julen 2020 blir annorlunda på många mera sätt
pga av Covid-19 som skall förstöra
så mycket.

God jul på er 
om jag inte tittar in något mer 
före jul 🎄 

HÅLL AVSTÅND!!

Ha en fin dag P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En natt till i min lilla Camper!

  Det börjar bli lite kallt nu på kvällarna men 13 grader nu i skrivande stund, hindrar inte mig för att ta en tur igen.  Det är verkligen b...